Passar bättre hos dig!

-Vill du ha min gamla våg?, den passar bättre hos dig!
Vad svarar man på det?
Väldigt gärna tack!
svarade jag!
Härliga vänner som vet vad man gillar!
Den står nu mycket vacker på mitt "nya" vita skåp i köket
Passade på att plocka med mig lite vival hem från stugan, helt underbart vacker blomma, tyvärr så doftar den inte som luktärten men å andra sidan är den perenn och återkommer år efter år. Man kan inte få allt...


Här hemma gör fjärilsbusken skäl för namnet, det fullständigt kokar av fjärilar i den om dagarna. Ska försöka ta sticklingar av den och se om det funkar, skulle vilja ha den på fler ställen i trädgården. Finns i vitt också.....

Härliga klasar som bjuder fjärilarna på smaskigheter
Här i bakgrunden ser ni vårt nya plank som maken så flitigt spikat på, lite skillnad mot tidigare

Min hibiscus "red heart" har massor med knoppar och jag ser verkligen fram emot årets blommning


Physalisen börjar bli mogen, vi har börjat äta av den men den har massor med frukter kvar.
Jag har 4 plantor och vi brukar kunna smaska en bra bit in på hösten
eftersom de mognar efter hand.


Dagliljorna blommar härligt, den här är mycket mörkare i verkligheten, svårt att fånga rätta färgen med kameran

I söndags var maken ut och sköt sig ett nytt vildsvin på runt 80 kilo så imorgon ska här styckas och paketeras. Funderar på att lämna in en del och göra korv på den, vildsvinschoritzo, låter inte så pjåkigt va?! Får nog sylta och safta lite för att bereda plats i frysen kan jag tro...
Må så gott alla glada!
Kram L

Kommentarer

Viola sa…
DU har mkt vackert att vila ögonen på från din täppa och nu har ni välan kött så ni klarar er ett tag..:) hoppas dagen varit bra, kram
De där fjärilsbuskarna är så fina.. Mina föräldrar har en utanför sitt köksfönster, jag plåtade och lade in på min blogg igår, så mycket fina fjärilar den lockar till sig.. Lyckas du med stickling kanske man skulle "stjäla" från föräldrarna.. ;-)

Ha nu en bra morrondag..

Kram
Mia
Vilken go vän du har då. ;)Vad fint ni har det där hemma ,planket ser jättefint ut.Ha en skön dag. Kramar Ulrika
S o F sa…
Fjärilsbuskarna ser ut att ha fått växtfnatt den här sommaren. Så fint med massor av fjärilar som tacksamt huserar där.
(har ingen själv men njuter av de som svärfar har i sin trädgård)

Så himla fint det blev med nya planket - vilken skillnad! Bra jobbat.

Ha det gott!
plingan sa…
Vad det blommar fint hos er! Physalis visste jag inte att man kunde odla här. Har du den i växthus, är den svår? Dom är ju så goda!
Låter också väldigt smaskigt med vildsvinschoritzo.

Ha en bra dag!

Populära inlägg