Mums och mys!

Jaha, våffeldagen... har ni smaskat några våfflor?
Här gräddade jag på dubbla järn för vi hade 3 bonusbarn och en bonuspappa på besök. Vännen M jobbade sent så barnen kom hem till mig och sen dök även deras pappa upp så det var en STOR familj som käkade våfflor tillsammans. Mysigt! När de åkt hem drog maken iväg till gymmet och barnen hoppade i säng vilket gav mig tid till lite mys med senaste tidningen, "Leilas country living" å en kopp kaffe och en kaka. Bakade busenkla kakor i förrgår, så kallade 123-kakor.123-kakor
1 dl socker
2 hg margarin
3 dl vetemjöl
Blanda allt i en matberedare,
kan smaksättas med kakao eller vaniljsocker.
Rulla ut till långa längder som du penslar med ägg och sen strör pärlsocker eller strössel över. Skär i lagom stora kakor och grädda tills de fått lite ljusbrun färg, ca 10-15 minuter beroende på hur tjocka de är.
Klart!


Nu ska jag krypa i säng och kanske bläddra igenom tidningen en gång till =0)
Må så gott!
Kram L
Ps. Idag sken solen på oss så kanske det vänder nu...

Kommentarer

Anonym sa…
Jag har det bra jag! Du tar hand om min familj och ger dem mat och kärlek, jag får en stoor burk med kakor och kommer hem till mätta, sovande barn;-) Kan vi inte göra det till en rutin ett par tre dagar i veckan? Kram M
Viola sa…
Här har det smaskats ser jag...våfffor,,,,nej det blev det inga, äter sällan kaffebröd och sedan ungarna blev stora så blir det ännu mindre utav detta...hoppas du haft en god nattsömn och här lyser solen idag, hoppas den gör det hos dig oxå, ha en bra dag, kram
Syster Yster sa…
Tänk, jag bakade oxå 123 kakor förra veckan men så kom jag först inte ihåg vilken ordning det var, men jag kom ihåg att vi åt på babysimmet för en sådär snart sex 1/2år sedan. Så när jag skulle baka tänkte jag på dig och dina 123 kakor.

Syster Yster
Marina sa…
MEn har du fått tidningen redan??? Jag ahr itne fått någon! Nu blir jag lite avis, hm. Kanske kommer i morgon om jag har tur.
Våfflor åt vi igår med glass och hallonsylt till. Gott!
Nu ska jag dricka mitt te.
Katarina sa…
Vad härligt med kakburken! Är ju ett riktigt kakmonster. Och glasburksmonster för den delen med. Måste prova receptet i helgen. Ha det bra!
Kram Katarina
MiaMaria sa…
Hej!

Låter som goda kakor...123....skulle kanske ta att testa detta recept...ser så gott ut.

Ha´en bra helg!
MiaMaria
Så vackert i burken!!! kram
Måste nog ta och prova det receptet:) tack !
kram Lallis
De kakorna är svåra att motstå, du har hittat rätt balans i livet:-) tar hand om både familjen och dig själv! Kram Eva.
Hembakt i vacker glasburk kan det bli bättre?
Kram på dig/Ingela.

Populära inlägg