Sevalladagen med veterantraktorplöjning

 På åkern nedanför nya huset var det i lördags Sevalladagen med tävling i plöjning med veterantraktorer. Jättefint ordnat arrangemang av bygdegårdsföreningen i Sevalla.


Jag hade blivit förvarnad att det brukar komma mycket folk men blev ändå förvånad över hur många som kom. Hela stubbåkern var full av bilar.
Det fanns något för alla, ponnyridning, ansiktsmålning, luftgevärskytte, hoppborg, mat och fikatält, närproducerad mat och hantverk, djur att klappa och massa traktorer 🚜 


 

Fullstora och små miniatyrer


Gamla och riktigt gamla traktorer


Över 20 traktorer tävlade om pokalen 🏆 


Man fick klappa får och grisar

 
Enligt prognosen så var det risk för regn men inte en droppe kom det.


Jag köpte med mig en fin krans från Reine blomsterdesign


Så nu har jag en fin krans på dörren, nu är det bara
 resten av möblerna kvar så kan vi flytta in!


En mysig och mycket välordnad dag. 
Över 20 år har den anordnats, nästa år får vi hänga på och hjälpa till tror jag ☺️

Linda 



Kommentarer

Populära inlägg