Fredagsmys i Stockholm

En bättre start på helgen blev det igår måste jag säga.
Älskar ju gott fika och god mat,gärna i trevligt sällskap.
Igår fick jag allt och även en tripp till den stora staden.
Vårt uppdrag tillsammans med våra goda vänner var att titta på nya möbler till kyrkans församlingsvåning.
Vi blev upphämtade av våra vänner och Jonas fick äran att köra deras bil de 10 milen till Stockholm. Drömbilen,  en Tesla. Något nöjd kille :)


Vi började med huvuduppdraget och betade av några möbelaffärer och hittade det vi sökte på samma ställe som vi tidigare handlat av till kyrkan. Möbler för offentliga miljöer. Fick låna med oss några stolar hem för påseende.
Sen tyckte vi att vi gjort oss förtjänta av kaffe. Vi åkte till Brioche. Cappuccino och morotskaka.
Morotskaka är ju alltid morotskaka.


Sen han vi med en titt på Stockholms auktionsverk innan middagen. 
My god! Så mycket snyggt!
Jag är ju lite svag för snygga handväskor och här fanns det HANDVÄSKOR 👌🏼
Kolla själva här : https://online.auktionsverket.se/auktion/Fashion/ 
Auktionen startar på onsdag om du vill vara med och kriga om snygga vintagekläder, väskor, skor och smycken.




Sen hade vi bokat bord på Farang, en ny bekantskap, men oj så trevligt.
Och gott! Jag älskar ju när man får många olika små rätter så man hinner smaka på så mycket som möjligt innan man blir mätt. Vi valde Farang-menyn. Hela sällskapet måste välja samma för det är sharefood. Allt ställs i mitten av bordet och så delar man. Supertrevligt!


Hur gott som helst och kul med nya smaker och saker man inte ätit innan och nya kombinationer.
Här kommer en bildbombning av rätterna i ordning enligt menyn ovan.














Supertrevlig start på helgen och jag är fortfarande mätt 😊
Nu väntar en skön ledig helg.
Lite städa och pynta inför påsken även om vårkänslan inte riktigt har infunnit sig.
Här snöar det ... IGEN!

Kram Linda





Kommentarer

Ditte sa…
Vilket trevligt besök i huvudstaden! Och så effektiva ni var. Just Farang har jag inte testat men jag tycker ju om asiatisk mat så vid tillfälle ska det göras. I Stockholm är det just nu väldigt populärt med at dela mat, något man ju alltid gjort i Asien. Bra att det finns färdiga menyer och bra att man även själv kan kombinera det man vill ha.Men lustigt att alla måste ta menyn för man kan ju dela ändå. Verkar svenskt.
Jättefina bilder och maten så så god ut.

Handväskor gillar jag också men lär inte kanske hinna hem. Har jöpt en Marc Jacobsväska i Peking så jag är supernöjd.
Ha det bra!
kram!

Populära inlägg