Lycksele

Nu är vi på plats hos min lillasyster med familj i Lycksele.
Dom bor så fantastiskt fint vid Umeälven.
Kolla vilken utsikt!!


Hundarna tyckte att det var skönt att komma ut ur burarna i bilen och få röra sig fritt.
Valpen var superduktig hela vägen! 


Vi bjöds på fika med nybakade blåbärsmuffins, mums!



Min lillasyster och hennes man har varit gifta i 17 år och hade bröllopsdag.
Det firade vi med att gå på restaurang.



Supergott med kolgrillat! Jag tog kyckling :)


Sen blev det kvällskaffet hemma.
Här blir det ju inte mörkt om nätterna som hemma men solen blir lägre i alla fall.
Älven var spegelblank. Så vackert!


Idag har vi chillat, solat och fikat.
Jag och Jonas tog en promenad längs älven med hundarna.


Det finns gott om små sandvikar längs med älven och hundarna var ner och badade i omgångar.


Tindra simmade ut flera gånger, det var nog skönt och svalka sig i den där tjocka pälsen.


Zelda var lite mer avvaktande och plaskade mest vid strandkanten.


Så härligt med klart vatten där man ser botten.
Hemma i Mälaren är siktdjupet klart begränsat ;)

Imorgon åker vi vidare upp till stugan och mina föräldrar.

Kram Linda














Kommentarer

Populära inlägg