Husdjuren är också en del av familjen...

Lilla hjärtat <3
Vi hittade en tumör i juvret på Tindra veckan före jul och den är nu bortopererad.
Vi har inte märkt något på hennes allmäntillstånd tidigare, snarare tvärt om, hon har varit väldigt pigg och allert.
Hon har jagat med Jonas och sprungit med god fart i skogen och vi väljer att tolka det som att den här tumören är en snäll variant. Men för att vara säker så har de skickat iväg den för provtagning.


Jag var glad att det passade bäst att Jonas lämnade henne på kliniken igår, jag är så himla blödig och tar så illa vid mig när hon tittar så där besviket på en... - menar du att du tänker lämna mig här!?
Passade mig bättre att hämta henne :)
Hon hade fått smärtstillande innan jag kom så det var bra fart på henne.
Allt hade gått bra och de hade fått bort hela tumören som var väl avgränsad och inte verkade ha spritt dig. Vi tog på henne tratten när vi lämnade henne här hemma en stund för att skjutsa barnen och hämta ut hennes medicin på Apoteket. Tratten var inte uppskattad! Hon stötte emot allt så fort hon rörde sig så hon blev stående på hallgolvet till slut. Stackars liten! 
Nu väntar 14 dagars vila, bara korta koppelpromenader. 
Ni kan ju tänka er vad hon tyckte när husse tog på sig jaktkläderna och åkte till skogen i morse.
Hon låg i hallen och grät! Men hon verkar inte ha ont utan var nog mer olycklig.


Får hjälp av svägerskan som är sjuksköterska att lägga om såret och har fått låna en kroppsstrumpa av en kollega som också har hund. Den ersätter tratten och jag tror att det blir bättre :)
Hon ska äta smärtstillande och antiinflammatoriska tabletter i 7 dagar och stygnen ska tas om 10-12 dagar. Sen hoppas vi att allt är som vanligt igen! 

Ska köpa hem lite extra leverpastej för att skämma bort henne lite extra <3

Kram Linda & Tinda


Kommentarer

Ja usch vad det är jobbigt när djuren är sjuka :(
Hoppas hon snart kan vara med på jakt igen och att tumören var godartad..

Kram Mia
Carina sa…
JA DE SMÅ LIVEN..DE KAN DE...MED SINA UNDERBARA ÖGON SE SÅDÄR BEDJANDE PÅ EN...ELLER SORGSET...HUR KAN DU MATTE....ELLER HUSSE....JAG VET EXAKT HUR DET KÄNNS....DE SMÅ RARA PÄLSKLINGARNA...

Populära inlägg