Makeover i trädgården

Igår fick vi besök av goda, gamla vänner! 
Gamla på det sättet att vi känt varandra i 20 år, annars är de precis lika unga som vi förstås :)
Tänk att det kan gå så lång tid mellan gångerna man ses men ändå känns det som det var igår man sågs. Det blev en lång kväll på altanen med mycket gott och mycket skratt ! Guldkorn :)

Idag åkte våra vänner med sitt yngsta barn till Astrid Lindgrens värld och deras 2 tonåringar satte vi på tåget till Stockholm och Grönan tillsammans med våra 2 tonåringar.  Kvar här hemma blev jag och maken.

Så idag har vi fixat lite i stugan :)


Svärföräldrarna ville ha hjälp med att gräva om en rabatt som gjort sitt och rosorna var inhandlade redan och stod i krukor och väntade. Vi köpte dom när vi var på Åsby, se tidigare inlägg :)


Det här är det jag fotade inför inköpet. 
Sen dess har en gärdesgård kommit på plats. 
Det blev superbra och passar så bra till huset och området!



Så vi ( mest maken men jag hjälpte till så mycket jag kunde) grävde upp allt gammalt.


Å sen dit med ny jord och The Fairy-rosor, 6 stycken.


Det som gick att rädda, en rosenspirea, gultörel, höstaster, akleja och en vårkrage grävde vi ned i en ny rabatt mellan fjärilsbusken och en stor buske/ träd som jag just nu inte kommer på namnet på...



Nu är det bara att vattna och hoppas på det bästa!
Jag klippte ner perennerna och gallrade och kortade in busken så jag hoppas att det ska gå bra.
Det är ju inte optimalt att göra sånt här i mitten av juli men det är ju nu vi har tid :)


Robotgräsklipparen gör ett bra jobb om dagarna! 


Ett bra dagsverke i sommarvärmen!
Kram Linda



Kommentarer

Populära inlägg