Vibonati in Italy

Å vilken pittoresk by vi har hamnat i!
Inte en turist i sikte på den dryga veckan vi har varit här.
Nu har i och för sig inte säsongen börjat här riktigt, vi är lite tidiga.
Få förstår engelska men man kommer långt på kroppsspråket och deras vänlighet och gästfrihet!
Gränderna är trånga och då menar jag TRÅNGA! 
Jag är glad att jag slipper köra bilen ;)
Det överlåter jag till maken :)


Lite längre bort i byn ser man kyrkan. Den slår varje kvart, den har ett läte för timmen och ett annat för kvart över, halv och kvart i. Mycket praktiskt, vi har lagt bort klockorna helt dessa dagar.


Morgnarna äter vi frukost ute på balkongen medan vi lyssnar på getter, får och tuppar.
 En och annan åsna har höjt sin stämma också.


Utsikten är helt fantastisk och går nog inte att se sig mätt på tror jag :)


Vi tar bilarna ner till havet som bjudet på otroliga kulisser.
Fantastiskt vackert, vi går omkring och suckar och säger titta så fint om allt :)

Sol och hav tar ut sin rätt och det blir ganska tidiga kvällar och en och annan tupplur i solstolen. 
Semester när den är som bäst!

Kram Linda








Kommentarer

Populära inlägg