Kanske blir det sommar ändå...

Äntligen lite blå himmel!!

Det har varit knapert med det tycker jag den här våren.
Blåsigt och regnigt mestadels.


Här sträcker sig min Clematis Montana Rubens mot himlen.
Den har tagit sig bra i år och har mer blommor än någonsin.
Dock kan den bli upp mot 4-5 meter när den blir lite äldre så då måste jag tänka ut bättre klättermöjligheter åt den....


Till min glädje har grannens akleja spridit sig in på vår sida av staketet :)


Funkiorna var sega i starten men har kommit starkt senaste veckan.


Den vaniljgula Irisen brukar blomma för fullt till skolavslutningen men den har bara knoppar nu.


Bergsklinten har börjat slå ut men har mest knoppar fortfarande.


Det verkar bli jordgubbar även i år :)


I fredags fick vi en skön dag då vi kunde njuta på altanen både till eftermiddagskaffet och till middagen.


Citronrisotto med räkor och vitlöksbröd fick det bli. 
Vi fick igång poolen för säsongen också, även om det tar ett tag innan tempen är badbar.
När det är så kallt i luften tar det ju längre tid förstås.

På söndagen kom mamma och pappa förbi på fika och mamma gick sin morsdagspresent.
En lykta från Maja, den säljs till förmån för barncancerfonden och finns i massa olika mönster och texter. Mamma fick en med "Mamma-text" så klart :)


Nu laddar vi för en sista arbetsvecka innan sommarlovet.
Full fart med avslutningsfest för år 9 på skolan då jag både jobbar som lärare och är mamma till en av eleverna med allt vad det innebär med klänning, hår och fix :)
Sen ska hunden köras till goda vänner då vi åker till Italien det första vi gör.
Huset ska städas och ställas i ordning för vår husvakt. 
Så skönt att min jobbarkompis Anna ska bo i huset och vattna blommor och mata sköldpadda medan vi är borta.
Hoppas det blir bra väder så hon kan ha lite nytta av poolen medan vi är borta :)

Nä, nu ska jag planera det sista för morgondagens lektioner...
Ha det gott!
Kram Linda





















Kommentarer

Populära inlägg