Hektisk maj

Som vanligt i maj är det hektiskt...
Det är avslutningar och uppvisningar högt och lågt :)
Men den här helgen började i ganska lugnt tempo 
( om man bortser att jag rättade elevarbeten större delen av fredagen)



Båda barnen var borta på fredag kväll så jag och maken fick bestämma maten helt själva och då blir det ofta något i den här stilen... Lite plick plock ;) Tryffelbrieosten var fantastisk!! 

Sen klämde vi några avsnitt av " House of Cards" innan barnen skulle hämtas efter midnatt.

På lördagen var det dansuppvisning , Ebba dansade i föreställningen Headlines.


Så många duktiga barn och ungdomar!



Sen lite mer rättning på kvällen, det tar aldrig slut känns det som....

Söndag och morsdag:


Våravslutning i kyrkan med efterföljande picknick. Rosor delades ut till alla mammor :)
Det fick bli picknick inomhus i år på grund av regnet men ändå mycket trevligt!
En snabb tripp till svärföräldrarna för att fira farmor och sen hem och rätta lite fler elevarbeten.


På kvällen när Ebba kommit hem från sista dansföreställningen firade vi morsdag här hemma också :)
Underbara hudkrämer från Charlotte Perelli fick jag från dessa sötnosar.
Det bästa vi har jag och maken <3




Ett samtal till min egen fina mamma blev det på kvällskvisten.
Så glad att hon är just min mamma! <3


Nu tar vi nya tag! 2 veckor kvar till sommarlovet, 2 galet intensiva veckor men sen får jag vila.
 Det är det som gör att man orkar det här galna tempot!

Hoppas att ni har haft en bra helg! 

Kram Linda










Kommentarer

Populära inlägg