Blomsterfägring i trädgården

Nu börjar det hända grejer i trädgården vill jag lova :)
På min trädgårdsrunda idag hittade jag allt möjligt som börjat blomma.
Det har varit lite kallt och regnigt i veckan så jag har inte gått rundan på några dagar och nu går det fort!

Första syrenerna har slagit ut mot tegelväggen, resten är fortfarande i knopp.


Klematisen är på gång med knoppar!


Tovsippan blommar för fullt...


... Jag kan inte bestämma mig om jag tycker att fram eller baksidan är snyggast på den här växten...


... Eller är det kanske knopparna?!


Päronträdet på nedre delen av trädgården blommar något hejdlöst i år, 
så här mycket blommor har det aldrig varit. 
Till för några år sen så var det väldigt snålt med både blommor och frukter.
Det tar igen det nu!


Vi får nästan hoppas att det inte blir frukt av alla blommor för då går det nog sönder trädet. 
Tyvärr är päronen så träiga, sträva och tråkiga att de inte går att äta. Har provat allt möjligt men inte ens inkokta i sockerlag är de goda tyvärr!


Magnolian " Susan" har slagit ut sina första knoppar.
Hon lyser som ett stoppljus :)


Nu ska jag ta tag i matlagningen.
Det blir familjelunch här hemma i morgon så jag ska förbereda lite pajer som vi kan värma på när vi kommer hem från kyrkan. 

Sen laddar vi för mellomys i kväll då vi såklart hejar på Måns och Hero! 

Hoppas ni har en fin helg!

Kram Linda










Kommentarer

Populära inlägg