Myshelg

Ja, luften gick ur mig lite där innan jul och jag tappade totalt lusten att blogga.
Vintern är inte min grej alls faktiskt, nä tacka vet jag vår och sommar :)
Så utan att lova för mycket så ska jag försöka komma i gång igen...

Det känns att det är vår på riktigt nu! Inte bara på temperaturen och ljuset men också på orken!
I helgen njöt jag och maken av en resa till Stockholm på tu man hand. En välbehövlig paus i vardagen.

Vi hade bokat in oss på scandic Grand Central, mest för att det ligger extremt nära Oscarsteatern dit vi skulle på kvällen. Vi checkade in vid 11 och tog sen en heldag på stan. Då ett av mina stora intressen är mat så kommer här dagen i matbilder ( och lite annat)  :)


En smaskig sushilunch på ett ställe jag inte minns vad det hette, men mycket lugnt och skön paus och mycket gott!

En snabb titt i Leilas nya butik i MOOD-gallerian men det var så trångt där så det var svårt att se något även om det inte ser ut så just på den här bilden...


Kaffepaus på Konditoriet, i Sturegallerian tror jag att det var, för att hämta ny energi :)


Lite shopping och sen tillbaka till hotellet för en powernap innan kvällens äventyr.

Vi bestämde oss för att äta på hotellet för att slippa stressa till föreställningen på Oscars.
En mycket god skagentoast till förrätt....


...följt av en grillad anka, blodapelsinrödvinssås och en potatiskaka med fetaost, pumpapure' och gul morotssallad med valnötter. Mycket gott! Upplevelsen förhöjdes av snabb service , korta väntetider och en ytterst kompetent och uppmärksam servitör som tog sitt jobb på största allvar. Han såg mycket ung ut ,knappt myndig, men var mycket duktig!


Kl 19.20 lämnade vi restaurangen och gick rakt över gatan och in på Oscarsteatern för en underhållande kväll tillsammans med Galeskaparna och After Shave. Eftersom vi hade så nära så lämnade vi jackorna på hotellet, slapp köa till garderoben och slog oss ner på våra platser 5 minuter innan det började 19.30 Mycket smidigt! Kan rekommenderas :)


En riktig nostalgikväll med många favoriter. De bjuder verkligen på sig själva :)

Efter en god hotellfrukost i morse åkte vi hemåt men gjorde ett litet shoppingstopp i Barkarby på Stockholm Quality outlet. Sammantaget en mycket skön och avkopplande helg med älsklingen!


Den här tavlan hade vi på väggen i vårt hotellrum :)


Hoppas ni har njutit av vårsolen!

Kram Linda







Kommentarer

Lovisa sa…
Härligt att ha dig tillbaka i cyberspace ;o) Guuud vilken härlig helg ni verkar ha haft! Rätt åt er. Jag håller med om att vintern är för trälig. Man vill helst bara gå och gömma sig. Men nu är det VÅR och det känns underbart!!! Hoppas vi kan få till en dejt snart...vi saknar er!! Puss Lovisa
Patricia sa…
Här har du en till som haft bloggpaus, fast jag hade min i över ett år hi hi .. =)

Låter som en superhärlig helg och jättegott ser ni ut att ha ätit .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Populära inlägg