Marodörer

Utsikten från mitt köksfönster.

Han inte med att ta bort de gamla blommorna i höstas och nu vågar jag 
inte bryta bort dom då jag är rädd att skada nästa års blomanlag.

Men det var inte det jag skulle visa....


Ser ni vad jag ser?

Inte?
Vi får gå närmare....


Kolla in vilka små marodörer som klättrar omkring i min rhododendron!  



Lundsnäckan!
Jag har skrivit om den tidigare.... HÄR!


Små och stora, fläckiga och gula, alla smaskar de i sig min trädgård.
De allra flesta är brunfläckiga.

Förra året gick de hårt åt mina funkior.
Nu har det regnat så det är väl dags att ta en runda och plocka lite....


Svårt att fota närbilder med mobilen...



Det är här på skuggsidan som de trivs bäst, skuggigt och fuktigt.
 Bland dagliljor, funkior och irisar.



Här har jag lagt ut trampstenar på prov för att se hur det blir, 
jag och Maria har gjutit dom i betong.

Här ska jag rensa bort ogräset och lägga ut ny täckbark igen men tänkte att det kan vara bra att ha något att gå på när man ska in till vattenkranen som sitter på väggen där.


Fångade ytterligare en marodör på bild i går kväll, snabbfotat genom sovrumsfönstret.
Ser ni rumpan på rådjuret där till vänster om torkställningen.
Det är väl rackarn ändå att man ska behöva kriga om trädgården!

Hoppas ni har det bra!
Kram Linda



Kommentarer

Ja du dessa "gäster" man har i trädgården. Är själv lite orolig över odlingslådorna vi gjorde i lagom mathöjd till de större djuren ;)
Hoppas du lyckas hålla "gästerna" borta nu.
kramar Helena
Vi för nog alla våra krig i våra trädgårdar, här för jag krig mot kirskål som jag försöker eliminera...en och annan snigel finns också, men det har ännu inte gjort så stor skada...
Kram,
Regina
Carina sa…
Men så får du väl inte säga om de små raringarna....ja, nu menar jag ju inte sniglarna precis, utan rådjuret.....fast visst det är inget kul när ens växter blir uppätna....kanske bättre att äta upp rådjuret:/

Populära inlägg