Helgens sammanfattning

Oj vilken varm helg vi fick!
Maken valde att spela golf i lördags medan vi andra i familjen
var hemma och jobbade på i trädgården.
Det är ett triumfkort jag kommer att spela ut när han minst anar det ;)


Det var så varmt att vi var "tvungna" att ta en glasspaus :)
Årets första mjukglass med saltlakritsströssel!
Men planket blev skurat, en del av trallenoljad och 
ogräset mellan gatstenarna minskar.
En bra arbetsdag!


Kvällen avslutades hos Maria med familj.
Vi synade hennes trädgård innan middagen.... 
det är alltid intressant att se vad som överlevt vintern.
Sarah Bernard har överlevt, likaså bergsklimatisen vi köpte på Zetas i höstas.


Men vackrast i trädgården just nu är nog ormögat.
Måste nog sätta den på önskelistan.
Den är liksom lysande blå :)


God mat och smaskig efterrätt blev det , jag han inte med
 att fota innan den hamnade i magen :)

Idag fortsatte kalasandet.
60-årsfirande i kyrkan där det bjöds på tårta och sen
 hem till mina föräldrar på middag efteråt.

Pappa Leon fyller 65 i morgon så vi firade lite i förskott.
Så här glad blev han för det :)


Även mamsen var nöjd.
Det är även deras bröllopsdag i morgon.
en hel massa år har det hunnit bli....



En skön kväll som avslutades med tårta.
Nu har jag ätit mat och godsaker så det räcker hela veckan tror jag.
En kvällspromenad hade ju varit på sin plats men nu har det börjat regna....
Det får bli soffan men lite chips och hockey i stället,
 det är väl nästan samma sak va?! ;)

Hoppas ni får en bra vecka!
Kram Linda

Kommentarer

En riktigt skön helg m a o! Och jag håller med, det är svettigt att spela hockey;-)

Kram,
Regina

Populära inlägg