Sportlovet 2013

Sista dagen på lovet och vi har varit skönt lediga jag och sonen. Maken har jobbat första halvan av veckan men har tagit ledigt torsdag och fredag för lite pappa-son-tid med skidåkning i Romme. Dottern har tillbringat hela veckan på läger i Åre med 70 andra ungdomar ....jag gissar att hon är aningens trött när hon kommer hem i morgon ;)

Noa har nu lärt sig lösa kuben, klarar det på drygt 3 minuter oavsett hur noga och krångligt jag blandar den :)

Vi har sett på mycket film, Narnia bland annat.

Frukost i sängen har det blivit varje morgon, gärna med något avsnitt av någon serie på iPaden.

Noa har hängt med kompisar , åkt skridskor.... Och färgat mellisyoghurten grön!!

Mat har jag förstås lagat även om vi tagit många lata genvägar ;) lyckades bra med en kycklinggratäng en dag dock , får återkomma med det receptet :)

Noa gillar att baka, i onsdags blev det kladdkakemuffins med grädde. Mycket lyckat!!
Vi fick fikabesök av farmor och kusinerna och tog sen en skön promenad i solen med hundarna när vi följde dom tillbaka hem.

Har faktiskt varit på gymmet 2 gånger också! Heja mig!

Ingen actionvecka precis ;) men skön ledig vardag!

Nu när jag är själv hemma passar det ju utmärkt att planera nästa veckas lektioner, föra in lite provresultat och skriva 9:ornas omdömen. På det sättet får vi en ledig helg tillsammans när alla är hemma igen. Funderar på pimplande om vädret känns ok ....

Just ja, jag hade ju ett mål med min lediga vecka....städa matkällaren! Alldeles strax ska jag börja...... Ska bara ta en kopp kaffe först..... :)

Nu kommer veckan i bilder :)

Kram Linda















Kommentarer

Carina sa…
Låter och ser ut som det har varit en alldeles perfekt vecka! Det är väl så det ska vara när man är ledig...
Kram

Populära inlägg