Organisera mera

Har ni några nyårslöften ni jobbar på att hålla?Träna mer? Äta nyttigare?

Jag har lovat mig själv att organisera mera! Framför allt här hemma, men även på jobbet.
Jag ska börja med det enorma pappersflödet. Post, reklam, räkningar, läxor. Jag tycker att det blir högar överallt där jag inte vill ha dem.... Fult som stryk är det och man hittar sällan det man letar efter. Så det här året ska bli ett organiserat år :)

Det ska bli kul ! Jag som älskar nytt kontorsmaterial. När jag var liten älskade jag när en ny termin startade och jag fick köpa pennor, sudd, nytt pennskrin och bokpapper med mamma. Ett tag jobbade hon på en bokhandel....det var som att kliva in i en godisbutik minns jag :) fina papper, pennor och pärmar överallt. Pärmar ja.... Jag har nog någon bokstavsdiagnos när det gäller pärmar. De MÅSTE vara samma färg! Man kan inte blanda olika färger på pärmar i bokhyllan! Det går inte!

Hur som helst, mitt nya organiserade liv.... Jag har naturligtvis börjat med det viktigaste! shoppingen ;) Nej, jag menar förvaringen förstås! Vad tror ni om de här grejerna? De här skulle jag vilja ha i hallen för att bringa ordning i mitt papperskaos. Måste nog åka en sväng till den stora staden :)
(Allt kommer från Granit)

Har ni någon fiffig lösning på ert pappersflöde?
Berätta gärna hur ni har löst det!!

Kram Linda











Kommentarer

Carina sa…
Ibland känns det lite extra gott med struktur på prylarna :)
Kerstin sa…
Har våra högar på micron, på pysselsekretären och i bokhyllan. Men det var inte så mycket ett tips som ett trött konstaterande.
Det är ju precis så det är...,tänker att det borde bli snyggare högar i Granits grejer i alla fall, även om de inte blir färre...
Det är ju precis så det är...,tänker att det borde bli snyggare högar i Granits grejer i alla fall, även om de inte blir färre...
Det skulle jag också behöva här hemma,organisera mera.Jag ska till Stockholm nästa vecka,får väll kika in på Granit då.;))Kram Ulrika

Populära inlägg