Gobitar av smördeg

Receptföljetongen från nyår fortsätter.

Med ett paket smördeg kommer man långt!
Parmesanskruvar och tapenadsnurror gjorde jag till nyår.
Snurrorna serverades till välkomstdrinken och skruvarna hade jag som tillbehör till förrätten.
Busenkla båda två!


Kavla ut den tinade degen lite så den blir aningens tunnare.
Pensla med lite olja och strö över riven parmesanost.


Skär i smala remsor, tvinna dem och lägg dem på en plåt.


Snurrorna gör du till en början på samma sätt, kavla ut  och bred ut lite tapenad.
Rulla sen som en rulltårta och skär i bitar och lägg på en plåt.


Skjuts in i ugnen. Grädda till dess att de är gyllenbruna och frasiga.



Det blev bara snabba mobilbilder tagna men ni förstår grejen va ;)

Här har skolan dragit igång igen. Det är skönt med jullov men det är ganska kul att börja jobba igen också. Jag hade sååå många tankar på vad jag skulle göra under lovet. Jag skulle fålla gardiner, rensa upp kontoret, städa upp i byrån i hallen... , ja ni fattar. INGET av det blev gjort! 
På 17 lediga dagar blev INGET av det gjort!! Illa!
Jag blir uppenbart mer effektiv här hemma när jag jobbar men det är skönt att bara vara ledig också, det behövs ibland. Men nu tänkte jag sätta lite fart här hemma och röja upp i hörnen och försöka organisera våra liv.... vi får väl se hur det går....vis av erfarenheten så lovar jag inget! Men det faktum att jag fick byrån i hallen klar idag efter jobbet (och träningen) gör ändå att det känns lovande :)

Återkommer med recept på förrätten....

Sköt om er!
Kram Linda

Kommentarer

Ninnis sa…
Enkelt och MUMS...det är min melodi...=)
Mina planer för julledigheten blev inte heller av så jag är i gott sällskap med andra ord...!!!

Kram Ninni

Populära inlägg