Zetas

Idag lämnade jag och Maria stan och åkte till Zetas. Det är en och en halv timmes bilkörning dit men det är det värt =0)

Jag hade några saker som jag verkligen ville få tag i, sen finns det ju sånt man bara inte kan motstå....


Här är Maria i gräshavet. Det finns mycket att välja på.
Jag fick tag i ett elefantgräs, precis som jag hade tänkt... check!


Det finns så många fina planteringar på området.
Jag fastnade för alla snygga bladkombinationer.




Jag har aldrig varit särskilt förtjust i orange, gula och röda toner men det här tycker jag är fantastiskt vackert.  Underbar färg på rudbeckian! Jag måste nog göra en orange rabatt på baksidan mot tegelväggen. Det blir nog en bra combo =0) 


Mysiga sittplatser... 

.....och mycket höjd i planteringarna med hjälp av till exempel bambu och gräs.


Så snyggt med grus runtomkring.


Mycket snygga stammar. 
Jag gillar uppstammat!
Då finns det utrymmer för snygga underplanteringar, som här......




Den här "busken" har jag kunnat namnet på men nu är det som bortblåst.
Cool är den i alla fall med sina röda stammar och stora vita bär =0)


Vi avslutade med lunch. 
En god skogssvampsoppa med parmesan.
Mycket god!


Har lite fler bilder men det tar vi en annan dag =0)
Hoppas ni har en bra lördag!
Kram
Linda


Kommentarer

Lena sa…
Zetas..
Jag bor ca 10 minuters bilfärd från Zetas och jag har bara varit där EN gång denna säsong.

Och jag förstår inte varför!

Fin header, förresten.

Kramar
Fia sa…
Ååå, jag vill OXÅ till Zetas! Har aldrig varit där, men någon gång när jag blir riktigt rik (så att jag kan köpa allt fint och inte bara titta) så skall jag!
Ninnis sa…
Vilka underbara bilder...tack för att jag fick följa med...=)
Kan det vara en trolldruva som har så läckra bär...???

Kram Ninni
Ulrika sa…
Härliga bilder från underbara Zetas!

Kram Ulrika

Populära inlägg