Lax med pestotäcke

Vi klämmer väl till med ett recept till =0)

Gjorde en laxrätt i går och den blev himla bra faktiskt om jag får säga det själv.... och jag äter inte fisk särskilt ofta, är lite kinkig på det sättet. Men jag blev mycket nöjd!

Så här gjorde jag:

Smorde en ugnsform och la i finhackad salladslök.
Placerade laxfileérna ovanpå löken och kryddade med salt & peppar.

Blandade en halv stor burk philadelphiaost (ca 100 g) 
med ett par matskedar pesto och bredde det över filéerna.

Blandade 3 dl matgrädde med ytterligare lite pesto, någon matsked tror jag.
Hällde det över fisken och skjuts in i ugnen på 175°c

Det tog kanske 10-15 minuter i ugnen, då hade den fått fin färg och laxen var klar.

Serverades med kokt potatis, körsbärstomater från kökslandet och morotsstavar.

Mycket gott =0)


Hittade en chokladbit från en okänd givare på skrivbordet när jag kom till jobbet i morse =0)
Tänk vad lite som behövs för att göra någon glad!



I morgon har jag vikarie på jobbet för jag ska på kurs.
Hoppas vi får go´fika där....
Det är ju fredag!



Kram på er!
Linda


Kommentarer

Mums,vad god den där laxen verkade vara.Måste prova,barnen ÄLSKAR lax.Tänk vad en liten chokladbit kan göra.;)Ha en mysig helg.Kram Ulrika

Populära inlägg