Vackert javisst! Men är det rätt?

Nu börjar mina clematis blomma.
Det är verkligen en vacker blomma som inte ber om ursäkt
 utan verkligen tar för sig i rabatten.
Här är min jackmannii.... eller?
 Ska inte jackmannii vara ljus i mitten?


Den här är inte ljus i mitten, den är vacker! men inte ljus....


Det här är min Dr Ruppel....eller?
Ska inte den vara ljus i mitten?
Ock mer mörkrosa?
Hmmm..


De är verkligen superläckra i mitten!


Men vad är det för något?
Känns inte som om etiketterna har stämt alls...

Jag köpte 2 Dr Ruppel, bara en har slagit ut än, 
ska bli spännande och se om den andra är likadan.

Så här såg Dr Ruppel ut på etiketten när köpte den och när jag googlade den!


Ock så här ser jackmannii ut när jag googlade den.


Så, vad är det jag har köpt?
Hjälp!

Kram Linda



Kommentarer

Marina sa…
Du har ju helt klart rätt i att dina inte ser ut som dem du googlat på. Den vitrosa, kan inte det vara en Nelly Moser? Den lila vet jag inte men det ser inte ut som en vanlig Jackmannii i alla fall.

Våra elever har redan slutat. Nu har vi sommarverksamhet med kortkurser som jag egentligen inte jobbar med. Men idag behövdes en chaufför till kursens dagsutfärd och det slumpade sig så bra att det var en fotokurs som skulle på utfärd. Nöjd blev jag!

Kram!
Lena sa…
Jag vet inte alls vad du har fått för några klematis, men jag tycker nog dina är finare!

kramar
Hej,Linda!
Jag är ju ingen expert på klematis, men den blå skulle kunna vara en President och den rosa en Nelly Moser.Men som sagt, säker är jag inte!/Kram Titti
farmor sa…
Hei Linda.
Her var det mange vakre bilder og mye inspirasjon. Vet ikke så mye om klematis, men synes de er vakre, alle sammen. Ønsker deg en fin dag i din flotte hage.
Farmor
Ja du,har faktiskt ingen aning.Är inte så bra på trädgårdsblommor,men det såg ju inte rätt ut.Hoppas att du får något bra svar.kram Ulrika
Kikar in för att önska dig en underbar midsommarhelg! Verkligen förvirrande det verkar inte stämma med sorterna!

Kram,
Regina
STENLYCKA sa…
Önskar dig en riktigt skön midsommarafton,sov inte bort den långa ljusa natten!!
Ha det bästa
Stor Kram!
Raina

Populära inlägg