Allium in a nice combo!

Nu börjar alliumen blomma i hörnrabatten.
När jag tog den här bilden i veckan så var de vita tulpanerna ordentligt utslagna men nu efter gårdagens regn/hagelskur så ligger bladen på marken och det är bara pinnarna kvar.


Det har varit torrt i marken ett tag nu. I den här rabatten har den mörka alunroten i framkant varit väldigt försiktig och lite ledsen men nu efter regnet kommer den nog lite bättre skulle jag tro. Även allt frömjöl som man dragit runt i hela huset har nu sköljts bort, det mesta i alla fall. Det var helt gult på altanen och poolskyddet innan.


Jag gillar den lila alliumen tillsammans med lönnens mörka flikiga blad, 
en snygg combo!


Det är synd bara att den blir så tråkig i bladen när den blommat över.
I denna rabatten har jag löst det med stjärnflocka som jag kan gömma bladen i sen.

Vill du ha fler snygga och bra combo-tips när det gäller allium så kan du kolla in hos


Idag kommer maken hem från Rom efter en veckas jobb. Han packar bara om och åker sen med dottern på hajk och kommer hem i morgon.
Det betyder att jag och Noa har en egen myskväll att se fram emot.
Pizza och lets dance-final blir det nog.

Men först ska huset städas och kylen fyllas.
Nu är bloggrasten slut!!
Så på med musik på högsta volym och STÄDA!!

Kram på er!
Linda 

Kommentarer

Vilken fin kombination med allium mot det vinröda.
Visst är det tråkigt när regnet slår ner blad och grenar, men det mesta brukar ju klara sig som tur är.
Kram Titti

Populära inlägg