fredag 11 maj 2012

Skumt väder

Solen skiner och det öser ner.
Mycket märkligt väder. Det är varmt, runt 15°, men väldigt blött.
Allt i trädgården fullständigt exploderar nu. Gräset växer nästan så att det knakar.


Det blir till att klippa det till helgen. Jonas gödslade det i går också och med allt detta vatten hoppas jag att mossan och maskrosorna är ett minne blott. Ser fram emot en fin green till gräsmatta =0)


Vid klippningen försvinner de sista scillorna och pärlhyacinterna. De är nästan helt utblommade nu.

Mest nöjd just nu är jag över plommonträdet som blommar fantastiskt vackert.  Även min magnolia, som jag köpte i höstas, har nu slängt av sig pälsskydden runt knopparna och är på gång att slå ut.

Foton kommer så fort regnet ger sig!

Nu vankas det fredagsmys, helt själv är jag i kväll, det är ovanligt. Barnen ska på kalas på var sitt håll, det ena är ett sleepover så Ebba ser vi inte förrän imorgon.  Noa ska till en gymnastikhall på gympakalas så han är hemma efter 22 någon gång och Jonas är på representationsmiddag med jobbet. 

Så det är jag, 10 bitar sushi  och ostbågarna ikväll.... någon bra film kanske....

Hoppas ni får en skön fredagkväll!!
Kram Linda

4 kommentarer:

Anneli sa...

Låter rättså mysigt ändå utan familjen, du har ju förberett dig väl, förstår jag.

ha det fint,
Kram Anneli

Helena - ullvi32 sa...

Gud så mysigt med "egentid", hoppas du får en skön och avkopplande kväll!
Och vi hoppas det här regnet kan ge sig nångång, vi måste klippa gräset för sjuttsingen hihi :)
Trevlig helg, kram Helena

Gunilla sa...

Hej.
Vad roligt att du tittade in hos mig så att jag hittade dig också.


Här har vi det ganska blåsigt med isiga vindar så jag hoppas att värmen kommer snart.

Vilken fin header du har. Härlig färg.

Ha det gott
Gunilla

Älskade pion sa...

Visst är dom fina dom där "pärlisarna".Önskar dig en skön vecka.Kram Ulrika