onsdag 9 maj 2012

Regnet det bara öser ner...

...det måste vara en välsignelse för pollenallergikerna.
Å säkerligen bra för trädgården och allt nyplanterat. 
Men ändå riktigt urtråkigt väder.


De senaste dagarna har jag njutit av solen när jag kommit hem från jobbet. Jag har tagit vägen förbi hyacinterna som nu har slagit ut och doppat näsan i dom. Vilken underbar doft!


De ser nästan inte riktiga ut... som i porslin nästan....


Helt enkelt underbara!

Slutade tidigt idag och har hunnit plocka lite här hemma, ni vet sopsortering, återvinning, tvätt och posthögarna. Nu ska jag vila lite, kika runt till er en snabbis för sen ska jag tillbaka till skolan för att ha workshop för mina kollegor. Å sen ska jag vidare på nätverksträff i kväll för HK-lärarna i länet. Värdefulla träffar där vi kan utbyta tips och ideer som kan underlätta i vår undervisningsvardag.

Vem ska utbilda vår framtid när vi inte orkar längre?

Som sagt... bekymrande...

Ha det gott!
Kram Linda

Inga kommentarer: