Tålamod

Tålamod är inte min starka sida. Jag vill att saker ska hända nu! Bli klara NU! Att vänta är svårt!
Renoveringen av källarrummet, det som ska bli mitt efterlängtade pysselrum, går framåt.
Men målarfärg torkar väldigt långsamt när man som jag är aningens otålig.
Vad gör man då medan man väntar?
Jo man handlar piffet såklart! =0)


Den här, från det stora varuhuset, har jag sneglat på ganska länge.... perfekt på mitt arbetsbord!


Lite tyg, också från IKEA, som ska bli kuddar i barnens mys/spel/häng-görna. Ja jag vet, kanske inte de hippaste färgerna i ett ungdomshäng, men det hänger i hop med mammans pysslehörna och mamman ska också trivas ;0)
När de är stora nog att betala sitt eget piff så kan vi ta ett nytt snack!
Till dess är det mamman som sätter färgerna!


 Något annat som prövar den här mammans tålamod är just nu vete. Vi använder oss av ekologiskt vete i våra,Wäna Hem:s, vetekuddar. Det känns bra, men just nu när det ska rensas ..... inte så bra. Eftersom det inte är besprutat finns det en del ogräs och annat boss som inte ska vara i vetekudden. Så vi handrensar vetet. Det tar massa tid och är sååååå tråkigt. Men det blir bra när det är klart =0)
Och jag får lite terapi och får träna mig i att en del saker tar tid helt enkelt. 
Ni förstår vad jag har jobbat med mig själv det här lovet =0)


 Vi sålde helt slut på vetekuddarna i båda storlekarna under julen men nu är nya på gång alltså. På Wäna Hems sida kan ni kolla in storlekar och priser. Det tyget som ni ser där, med apor finns det lite kvar av men de vi syr upp nu kommer i nya tyger. Vi lägger upp dem där så fort de är klara. De går bra att mejla oss om ni är intresserade så skickar vi dom med posten.

Vi syr dem med kanaler så att vetet fördelar sig jämnt i kudden.

Här skiner solen idag men det blåser ordentligt. Det är nästan +8° i skuggan men det är fortfarande kallt på nätterna och marken är för hård för att jag ska kunna smyga igång trädgårdssäsongen. Får nog vänta ett par veckor till. Hoppas vara igång till påsklovet !
Hoppas ni har det bra och får en trevlig helg!
Kram Linda

Kommentarer

Lovisa sa…
Även jag har svårt att vänta. Jag vill se ert mys/hobbyrum NUUUU!! ;) Det kommer bli sååå bra...mamman har ju så bra smak :) Själv så har jag fått sova två timmar på fm så jag är lite piggare. Hur gick det med magarna?? Kraaam
Vissa saker kan man "go nut's" på bara för att det tar sån tid, när man vill ha det klart på en gång. Det kommer att bli superfint med myskuddarna och vetekuddar är underbara. Jag vill gärna ha kallt i sovrummet, men inte i sängen. Då värmer jag min vetekudde och lägger under täcket. Nästan som en gammaldags värmeflaska=)

Ha en skön helg!
Kram,
Regina
Det är helt underbart att ha ett alldeles eget arbets/pysselrum..har precis blivit klar med mitt..så jag vet :)

Vi har dessutom samma lampa..snygg och praktisk!!

Hoppas på fler bilder därifrån sen :)

Hoppas du får en toppensöndag!! Kram sanne

Populära inlägg