Drömma sig tillbaka

Rensar lite bland bilderna i mitt oerhört röriga iPhotogalleri i datorn. Nu med digitalkameran tar man hundratals foton utan att tänka , det är ju bara att rensa bort de som inte blir bra.... men just rensningsmomentet blir sällan av innan jag överför dem till datorn vilket resulterar i 50 % dubletter eller suddiga kort.
Hur som helst, jag hittade foton i min dator som inte jag har tagit.

Ni får nu följa med på en tillbakablick. Vi är i stugan, dottern tar hunden på en promenad och uppenbarligen är även kameran med.
Det här är vad hon fotade på sin promenad...
Fotograf: Ebba, 12 år Modell: Tindra, Engels Springer Spaniel, 5 år


Tindra i flygande fläng!
-Ska vi gå UT? är en fråga hon förstår innebörden av om vi säger så ;0)


På väg mot Mälaren


En sväng förbi vår båtplats

Klappa fåren lite,
de är inlånade under sommarmånaderna för att hålla ängen vid vattnet "klippt"


Detaljer....



Omgivningarna kring fårhagen


Å så på väg hem igen. I den största och brantaste backen har någon vänlig själ
ställt ut en gammal soffa =0)

Inte utan att man drömmer sig tillbaka lite till sommaren, eller kanske framåt... den närmar sig igen som tur är. Här är det idag strålande sol och -12°. Min syster i Lycksele hade -39° på väg hem från sitt nattskift på lasarettet. Burrr! Jag vill ha sommar NU!!

Klä er ordentligt om ni ska ut så ni inte fryser bort några vitala kroppsdelar ;0)
Kram Linda

Kommentarer

Vilka underbara bilder! Som man längtar nu.... Är det en Engelsk Springer spaniel-tjej ni har?! Fullkomligt smälter av lyckan & farten i den bilden ;). Saknar så vår goa Springer som vi tyvärr fick ta bort för snart ett år sedan. De har sådan livsglädje & energi. Ha en härligt helg! //Marie
Susann sa…
Javisst längtar man :) Fina bilder.
Unknown sa…
Fniss, jag känner igen mig precis... det där rensandet blir sällan (läs aldrig) av! Men det var finfina bilder du visar:)
Vårsprudlande kram!

Populära inlägg