Mycket sött!

Här har vi haft söta dagar, på flera sätt...
Min syster har varit här med sina flickor och de är söta som socker, ja möjligen är jag aningens jävig i frågan =0) I fredags bakade vi enligt flickornas önskemål, kladdiga chokladmuffins med kräm. En riktig kaloribomb!

Receptet kommer här....

100 gram rumsvarmt margarin
2 dl strösocker
2 ägg.

Vispa ihop detta, blanda sen ner

1 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1,5 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl.
Blanda runt så du får en jämn smet

klicka ut i 12 muffinsformar i en muffinsplåt
Grädda i ca 10 minuter i 200 grader. De ska vara lite kladdiga och sjunka ihop lite i mitten så att det blir en grop. Där ska du sen spritsa krämen =0)

Krämen gör du så här....
Blanda 100 gram halvsmält smör med 1 dl oboypulver, 1 tsk vaniljsocker och 2 dl florsocker
Spritsa ut det i muffinsarna när de har svalnat, pynta efter smak


Nu har tjejerna åkt hem och nu dröjer det ända till i sommar tills vi ses igen....


Tur att det finns skype så vi kan prata och titta på varandra via datorn!


Väl hemma i Lycksele igen uppdagades det vattkoppsprickar på de små tjejerna så nu väntar VAB (vård av barn) för min syster. På det sättet kan jag känna att det är lite skönt att småbarnstiden är förbi. Men jag lånar dem gärna =0)

För söta som socker är dom!
Hoppas nu att ni alla får en bra ny vecka!
Nu är nästan all snö borta här och allt är brunt och lerigt.
Men temperaturen stiger och snart börjar det nog grönska!
Kram Linda

Kommentarer

Söta små tjejer.;)Vilka kaloribomber....;)Dom ska jag prova.;)Tack för receptet.Ha en fin dag.Kram Ulrika
Lovisa sa…
Så söta så det värker i hjärtat!!! Kul att höra att ni hade bra dagar, kan tro att tjejerna var glada över att få träffa storkusinerna. Hoppas ni har det bra annars. Nu var det länge sedan vi hördes av. Pussa på barnen och J och hoppas ni får en fin vecka. Kraaaam lillasyster
Utan att vara jävig så tyckte jag med att de fina tjejerna är söta som socker..
Och muffinsen.. mmmmm vad goda de ser ut.. Tur de endast är på bild för mig..

Ha en fin start på nya veckan..

Kram Mia
Uttan sa…
Såååå söta tjejer och sååå söta choklad muffins.
Gott! det receptet ska jag skriva av. Tack!

Kram!

Populära inlägg