doftande inlägg

Dags för lite reklam =0)
Fast ingen riktig reklam som man får betalt för utan en sån där det-här-gillar-jag-reklam=0)
Den här godingen har fått flytta hem till mig. Min favorit är "clean cotton" som luktar som ren tvätt men den här var inte långt ifrån =0) Inte för söt och sliskig utan bara krispig liksom....
Den heter "Winter Wonderland"


Här i Sverige är ju utbudet av Yankee Candle inte så stort, ett 10-tal sorter i bästa fall, det är nog det mesta jag träffat på i alla fall. Tänk er ett helt hus med bara doftljus, nästan så att man blir lite illamående av tanken men ändå vore det rätt häftigt att uppleva.
Det står på önskelistan över resemål.


Lite mer att välja på än här hemma =0) De har över 100 olika dofter i sitt sortiment!!
Jag är rätt kinkig på doftljus, det får inte dofta för starkt, inte för parfymigt och inte för sött. Jag tycker att dessa ljus är de som har de naturligaste dofterna och skulle faktiskt kunna tänka mig flera olika sorter. Dessutom så brinner de otroligt länge och glasburkarna sparar jag och har allt möjligt smått och gott i sen när ljusen brunnit slut =0)


En sort som jag inte sett i Sverige men som jag skulle kunna tänka mig att prova är den här...
"Baby powder". Tänk er doften av nybadad baby... på burk ;0) Kan ju inte bli fel!

Första bilden i inlägget är min egen, de andra har jag lånat från nätet.
Kolla gärna in här för att se deras utbud

Här hemma är vi fortfarande lediga, jul, lillejul nr 1, nyår och makens födelsedag är avklarade. Nu väntar lillejul nr 2 och 3 på torsdag och lördag och dotterns 12 årsdag på fredag.
Sen är det dags att börja jobba igen =0)
Kram på er!
Linda

Kommentarer

Anonym sa…
Gillar inte heller för stark doft. Har inte testat något av deras ljus. Är svag för äppeldoft, men risken finns nog att det blir för sliskigt.
Ha det bra!// Caroline L
Men så svårt det måste vara att hitta en doft man gillar i den butiken med alla dess dofter.. man får nog ta ut ljuset man väljer för att dofta på det :-)

Tycker ofta att det är så att ljusen doftar mer innan de tänds än när man har dem tända..

Ha en fin dag nu..

Kram Mia
Gillar också när det luktar av en liten svag god doft här hemma.Ha en bra dag vännen. Kramar Ulrika
jag köper oxå alltid de doftljusen och har provat lite olika sorter. Kramar i massor/Ingela.
Anonym sa…
Åh vilken härlig blogg du har!
Du måste ha en underbar make som fixar o donar som du vill ha det.
Tittar gärna in igen :))
Kram <3
Heeeej...........

Yankee candle är riktiga höjdare inom doftljus-världen.... Är precis som du lite kinkig på doftljus.... De dyraste är oftast de bästa tyvärr....

Vilka kalastider du har nu...... :-)

Önskar dig en fin helg!
Kram Charlotte

Populära inlägg