Några solstrålar

Så här dagen efter regnet är trädgården på bra humör, stärkt av regnet, enda stället som är lite torrt fortfarande är här under flädern för den har så tät krona att vattnet inte riktigt tar sig igenom. Min rosenplister verkar inte ta illa vid sig av det utan blommar villigt vidare. Solen har värmt oss lite idag som kompensation för gårdagens usla väder.
Min hibiscus "red heart" blommar fantastiskt nu, verkligen en av mina favoriter!

Min sköldpaddsört "Hot Lips" har slagit ut sin första blomma

Mer betong har det också blivit ikväll, lite blad blev det.


En liten ljuslykta med vaxat linsnöre och en lite berlock blev det härom dagen.


Jag gillar den lite "ruffa" ytan som betongen har.

Har faktiskt hunnit baka lite ikväll också efter betongkladdandet. En tuppkaka( klicka här så kommer ni till receptet) blev det med lite rabarberkompott i. (stekte helt enkelt rabarber i smör, kanel och socker) Smaskens! Tänkte att mina nya arbetskamrater skulle få den till fredagsfikat för att de står ut med alla mina 1000 frågor =0)
Ha en skön kväll!
Kram L

Kommentarer

Dina nya arbetskamrater kommer att orka med hur många fråhor som helst med den goda kakan :-)

Kram
Mia
Viola sa…
Äntligen helg igen...är på väg till vattenhålet och ska nu få njuta av trädgården...fin täppa du har och ljusstaken så fin, ha en skön helg, kramen
Marina sa…
Lite regn hade vi behövt här. Har varit ute med slangen idag eftersom vissa buskar (som flyttats under säsongen) var så torra att de hängde.

Ha en mysig helg!
Anonym sa…
Hej, är nu här och smyger igen. Massor av inspiration och nu var det ett tag sedan, vad mycket fin keramik! Måste också tacka för vinbärsrecepten, har inte provat ännu, men det ska bli! Är för stunden lite upptagen med en fantastisk bakmaskin, något du hört förut :)Må så gott och än en gång tack för all inspiration! Kram Elisabeth
plingan sa…
Oj vad mycket fint du gjort i betong. Ljushållaren blev ju jättesöt!

Ha det!
Kram Pernilla
Härlig blogg , kommer jag följa garanterat! Verkar som vi delar intresset med betong och lerverk i trädgården.
Mvh Henrick

Populära inlägg