Kär gammal vän...

Har återupptagit bekantskapen med en kär gammal vän idag... Jag har plockat fram min overlockmaskin. Jag är periodare när det gäller sömmnad, sydde väldigt mycket när jag var yngre och köpte den här maskinen för drygt 15 år sen när jag skulle sy min brudklänning och klänningar till tärnorna. Den står undanställd i perioder men jag återkommer alltid till den. Vad gjorde man innan denna fiffiga maskin? Den både kastar kanterna och skär bort överfödet, det blir så snyggt!
Idag blev det nya gardiner till båten! Den stackaren fick aldrig komma i vattnet förra sommaren, men nu så håller vi på och städar ur henne och piffar lite och tänkte slänga i henne och hoppas på bra väder sista veckorna på J:s semester.


Inte så tokigt tyg till en båt! Vilken tur att en av mina trehundrasjuttiofemtusen stuvar kom till pass ;0) Dom är ju så bra att ha! =0)
Kram L

Kommentarer

Patricia sa…
Jag var nära att ropa in en Overlock maskin på auktion för ett tag sen men vågade inte för jag vet inte hur de fungerar...det var nog ganska dumt för ingen ville ha den.. ha ha.

Så jag får nöja mig med min vanliga symaskin när något ska sys... =)

Fint tyg, och kul att fixa med lite nytt till båten. Själv funderar jag på att sy nya gardiner till husvagnen... =)

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Patricia
Syster Yster sa…
Tänk att du har så många stuvar!!!♥ Det var väldigt fint tyg i alla fall. Välkomna hem förresten.

Anette
Birgitta sa…
Hej!
Roligt med nya gardiner i din båt. Det blir säkert jättefint.
Har aldrig ägt någon overlocksmaskin, men velat ha en många gånger. Skulle kanske satsa lite på en sådan.
Kram Birgitta
Ja tänk sånt är alltid bra att ha liggandes!
Kram Agnetha
Viola sa…
Jag beundrar alla som kan sy...själv blir jag genomsvettig bara jag ser en symaskin..:0) hoppas du har en skön kväll, kram
Jag syr också lite i perioder,mest på hösten.Hoppas att gardinerna blev bra!

Ha det torrt!

Populära inlägg