Njuter i fulla drag!

På min lilla trädgårdsrunda i förrgår klippte jag lite kvistar från syrenen och tog med in. De pryder nu ena skänken i köket och det började hända grejer på en gång när det kom in i värmen. Härliga gröna knoppar vittnar om att våren är på väg!

Slutade tidigt idag och njöt i fulla drag av solen och en trädgårdstidning på altanen när jag kom hem, kan det bli bättre?!
Ännu ligger vinterplåtarna på poolen men snart är det dax att bära undan dem och inleda badsäsongen 2009 !

Här ser ni att snön smälter fort nu när solen ligger på. Här ser ni också vårt staketprojekt. Staketet kring poolen stannade upp i höstas då maken fick ryggskott. Brädorna som saknas ligger färdigmålade i källaren och väntar på att få komma upp. Det svajiga planket ut mot cykelbanan ska rivas och det ska byggas nytt här i vår är tanken, vi får väl se hur det går...
Det tog inte speciellt lång stund innan Tindra kom och ville mysa hon med, hon älskar verkligen att vara i centrum och helst ska hon ligga i knät, så stor hon är =0)

Hoppas solen skiner på er och att ni har tid att njuta av den!

Kram Linda

Kommentarer

Marina sa…
Härliga bilder! Visst är det mysigt med en hund som vill vara med. Ha det så bra!
Anonym sa…
finfina bilder
och det är ju vårigt att ta in lite kvistar som får sprätta när de kommer in i värmen
ha det gott
kram lolla
Viola sa…
Så hräligt det ser ut...verkligen vårbilder som känns ända hit, har oxå en stor hanlabbe som tror att han passar utmärkt som knähund....dålig kropssuppfattning är vad han har...kram
Katarina sa…
Åh, vad mysigt det såg ut. Jag längtar efter att ta ut en filt och mysa på balkongen, men än så länge är det snö där så jag får väl hejda mig lite. Söt vovve!
Katarina
Så mysigt nu när våren är på gång! Kram
Vilka fina vårbilder du visar oss! Jag njuter varje dag solen lyser och längtar efter blommor och utslagna blad, kram Eva.
Hej på dig! ja här har vi leriga vägar vill jag lova, tänker varje år att jag måste köpa mig ett par tjusiga gummistövlar frammåt vårkanten. Det är ju typ det enda som funkar den här årstiden med slask och lera. Läskigt med den blåa skåpbilen här i området! verkar i varjefall som det har pratats ordentligt om det i skolan och det är ju jätte bra. Hoppas de får tag på gubben. Nej nu ska jag sätta igång med maten, bäst man sköter hushållet när gubben är ute och snickrar på butiken ;) kram Johanna

Populära inlägg