Vad jag vill göra och bör göra......

Idag är det Mariadagen och jag har blivit uppvaktad storligen trots att det bara är mitt (och även dotterns) mellan namn. Dottern överlämnade ett handgjort kort och maken ett stort fång tulpaner. Återkommer med bild senare skulle jag tro... =0) Ikväll blir det Maria/melodifestivalsfest med god mat och härliga vänner.
Vilket leder mig till vad jag BORDE göra... Städa och förbereda maten. Men innan jag gör det MÅSTE jag ta en promenad med hunden, i och för sig ingen uppoffring för det är strålande sol ute och snön gnistrar härligt och jag kommer dessutom att förbränna kalorier som jag behöver ha tillgodo ikväll. Det jag däremot VILL göra är att lägg mig i soffan, äta praliner och läsa "Vackre hjem" Men allt har sin tid och jag vet att jag njuter mer av pralinerna och tidningen när huset är städat så det är bara att sätta fart!

Hoppas ni får en härlig lördag!

Kramar L

Kommentarer

Grattis! Jag heter också Maria i mellan namn, men inte blev jag särskilt uppvaktad...Visst är det härligt att slå sig ned med en tidning o praliner efter städningen är avklarad, då kan man slappna av med gott samvete, kram Eva.

Populära inlägg