Det är mycket nu...

Ibland snurrar livet verkligen fort, det finns massor att göra, jättemånga på jobbet är sjuka ,inte eleverna, de kommer som vanligt, utan lärarkollegor =0) Så det blir en del extra lektioner som ska täckas in. Det blir inte så hög kvalité på undervisningen när jag har matte, det kan jag i alla fall säga. Så bloggen har fått vila lite i veckan men jag hoppas att jag är igång igen nu. Börjar längta efter våren nu men nu snöar det här så jag får nog ge mig till tåls lite till. Har i alla fall sytt en ny gardin i veckan. Köpte ett gammalt lakan med fin spets på "brödet och fiskarna" förra helgen som nu fick offras till förmån för köksfönstret. En liten glimt får ni här.... Blev en fuskrullgardin med knytband som sitter fast i fönstret med kardborreband. E blev så förtjust i modellen så hon har beställt en likadan till sitt rum. Med matchande kuddar! Vi får väl se när jag hinner ta tag i det!
Nu måste jag jobba vidare, har en lektion om tvätt för en år 8 i morgon som måste planeras. Det är inte många 14 åringar som vet hur man tvättar ska ni veta så alla de vanligaste tvättmärkena ska vi gå igenom och en liten hemläxa ska vi nog skicka med dem hem också. Brukar vara populärt hos föräldrarna =0)
Ha de gott!
Kram L

Kommentarer

Hej, glöm inte bort dig själv bara. Det är lätt hänt när arbetsbördan är för stor.Gardinen verkar jättefin, hur fick du fast den sa du? Har du klistrat kardborre på väggen? Lycka till med lektionen i morgon, det är bra att ungdommarna får lära sig tvätta själva;o)kram Eva.
Det är så fint att sy gardiner av lakan och det du gjort i fönstret var så fint.
Jag har en 14 åring hemma och hon är inte så där gör haj på att tvätta.
Kram/Ingela.
Hejsan, tack för titten och för beskrivningen till gardinen. Det var ett smart sätt tycker jag, ha det bra kramis Eva.
Johanna sa…
Hej!
Vilken underbar och söt gardin. Ska själv försöka mig på att sy några hissgardiner till köket.

Håller med dig om att det är underbart med snö på vintern. Men nu vill jag helst att det ska börja tina och man får se de första blommorna krypa upp ur marken... I detta nu ser det dock ut att vara långt borta. Det är riktig snöstorm ute!

Ha en bra dag!

Populära inlägg