Jag ser ljuset!

Sakta men säkert börjar livet återvända och jag känner att förkylningen börjar lämna min kropp, ändå är man så matt att man knappt orkar gå i trappen. När man blir liggande så här, flera dagar i sängen hinner man fundera mycket... jag har funderat en del på hur vi ska få julen att gå ihop om min man nu också skulle vika ikull sig i feber och elände. Man vet ju hur man vill att julen ska vara... ni vet Fanny & Alexander- julen, med god mat, ljus och pynt, välartade barn....
Vi får väl se hur det går....eftersom jag inte hunnit/orkat göra något åt mina tankar här hemma så bjuder jag på bilder från recept.nu på hur jag har tänkt mig det hela i alla fall och som jag ska ta tag i bara jag får tillbaka orken igen!
Kanderade äpplen




Chokladminttryffel & brända mandlar


Hur går det för er? Har ni allt färdigt? Bakat, pysslat, inhandlat och inslaget?
Kram L

Kommentarer

Viola sa…
Du, jag tar det alltid väldigt lugnt till julen, det går att fixa många genvägar så att det blir en lugn jul, vi köper mycket färdigt, har valt bort fler och fler måsten till jul, så jag tar dagarna med ro, ta det lugnt, det blir jul ändå! Kramar och krya på dig nu och börja nu inte för tidigt med allt fixande så du inte sjuknar om igen, puss
Marie sa…
Din stackare, hoppas att du kryar på dig snart!
Jag säger som Viola här ovanför, jag tar det också ganska lugnt, känner mig nästan aldrig stressad inför julen. Har några julklappar kvar att köpa, det får ordna sig till helgen.

Ha en trevlig helg och en riktigt God Jul!
Kram Marie
Marina sa…
TA det lugnt nu så du inte får "baklasg". Det blir jul ändå! Prioritera och gallra i "listan", ta hjälp av maken eller barnen kanske.
Jag ska fixa de sista julklapparna idag, klä granen på söndag och sen koka skinka. Julgodis ska maken o barnen göra någon dag i helgen skulle jag tro. Sill gillar jag att göra själv men bara två sorte. Det blir nog på måndag eller söndag.
Vill inte ha en massa kvar till på julafton, då vill jag ha hunnit varva ner (är inte så uppvarvad iofs) så att jag kan njuta och vara trevlig (är jag itne om jag är stressad).
Kram!

Populära inlägg