Försenad födelsedagspresent

Nu har jag fått min försenade födelsedagspresent! Min svägerska levererade de sista tallrikarna igår. Jag fick dem egentligen när jag fyllde år i sommras men då hade de bara 4 i affären så hon beställde ytterligare 4 från leverantören och det tog sin lilla tid innan de hittade fram. Så nu har jag 8 stora gråbruna (som jag fick förra sommaren) och 8 små rosa förrättstallrikar. Jag var tvungen att duka upp ett kuvert för att se hur det blev =)

Tallrikarna är "Phoeme" från Mio, rödvinsglaset är ur Dukas "Lovisa-serie", det lilla glaset för lite starkare saker (fungerar utmärkt som värmeljusstake) är från Lagerhause. Besticken är mina silverbestick "Olga". Servetten är i vitt linne med hålsöm som min svärmor sydde till mig i 30-årspresent och servettringen är ett reafynd från Coop. Duken är en vaxduk från "Stoff & Stil" Visst blev det ganska gulligt ihop!?












Sen har jag tvättat och lagt på mitt nya sängöverkast, ett semesterfynd från "Nordljus" . När vi åkte förbi Sundsvall på vägen hem på semestern så fick jag maken att krångla in husvagnen i Njurunda för att besöka butiken in real life. Det ångrar vi inte. Vilken otroligt mysig butik (tyckte även maken!). Där hittade vi ett överkast till vår säng som vi båda gillade. Det var lite vattenskadat pågrund av att de skyltat med det på trappen när det kom en regnskur, men jag var ganska säker på att det skulle gå bort i tvätten. Mycket riktigt, det blev hur fint som helst och vi sparade 500 kronor. Mycket bra! Så nu ligger det här på sängen och väntar på en ny sänggavel och en fondvägg som sällskap. Måste bara avsluta alla utomhusprojekt innan jag går på maken om det =)

Kram L


Kommentarer

Populära inlägg