Mellis tips!

Hej alla ni därute!

Idag känns det bättre.
Dagen efter mitt förra inlägg sken solen igen och då blir allting lättare =0)
Tänkte dela med mig av ett fiffigt mellistips idag. Jag har en dotter som är laktoskänslig och det här receptet, om vi ska kalla det så, passade henne utmärkt, å mig med för den delen ;0)
Så till barnens mellis och mitt eftermiddagskaffe har det
den senaste tiden serverats en hel del...
bananglass!


Det är busenkelt men man måste planera lite i förväg. Man behöver nämligen en skivad banan som har legat några timmar i frysen. Numera så lägger vi alltid in en ny påse när vi tar ut det som är färdigfruset. På det viset är vi alltid redo liksom ;0)
Här ser ni den frusna bananen i matberedaren. Kör sen på full effekt i några minuter. först blir det banansmulor, sen bananmos...

...och sedan den allra krämigaste bananglass. Precis som mjukglass i konsistensen. Men det tar ett tag i matberedaren som sagt. Supergott, nyttigt, helt utan tillsatser, laktosfritt och få kcal.
Kan det bli bättre?!
Lycka till!

Kul att ni vill vara med i min utlottning av vetevärmare från WänaHem!

Kram på er!!
Linda

Kommentarer

Viola sa…
Hallå Lindag, nu har man tagit turlotten, det där såg ju väldans smaskigt ut, ha en fin helg, kram
Mums vad gott det lät,får nog prova.;) Kram Ulrika
Det där ser väldigt smaskigt ut, oj vad jag blev sugen=)

Kram,
Regina

Populära inlägg