Lax i citronsås

Vi fixar och donar med flytten så jag hinner knappt fota något och när jag väl fotar så är det i mörker 😅
Det tar sig i alla fall, sakta men säkert...
Vi försöker hålla maten så snabb och smidig som möjligt. Lite som husvagnsmaten.
Lax i citronsås är smidigt och snabbt och kräver inte så mycket disk. Passar utmärkt när livet är lite rörigt.
Kan knappt kallas recept men här kommer i alla fall hur man gör...


Till 6 portioner använde jag:
4 laxfiléer 
1/2 purjolök
1 vitlöksklyfta
2 påsar färdig citronsås
olja att steka i
pasta (jag hade linguine)



Börja med att sätta på pastavattnet, börja med laxen när du lagt i pastan.

Hacka vitlök och purjo och fräs i lite olja.
Lägg i laxen som du delat i små bitar.
Krydda med salt och citronpeppar.
Stek allt tills laxen är nästan klar.
Häll över citronsåsen och låt koka upp.
Klart!
Häll av pastavattnet och häll laxen och såsen över pastan. 
Servera ur kastrull för minsta möjliga disk.


Blev inga foton tagna av den färdiga rätten,  ni får ha lite fantasi 😉
Gott och busenkelt.
Man ska inte vara rädd för genvägar, det finns en tid för allt. 
Tid för långkok finns inte nu under flytten och så får det vara.



Skickar med några mörka bilder av flyttkaos. 
Matrum här ovanför och nedanför vardagsrummet. 
Ska försöka få upp lite bättre belysning under veckan och i helgen är det dags för resten av möblemanget.


Har pyntat vissa hörn i alla fall. Min syster har virkat alldeles underbara pumpor till mig. 
Så när det blir för rörigt så vänder jag blicken dit och tänker att det snart blir bra. Vi är snart bara på ett ställe. Det ska bli skönt.



I huset i stan är det oerhört spartanskt. Här nedanför ser ni köket utan köksbord.


Det blir bra när det är färdigt intalar jag mig 🤗

Ha det gott tills vi hörs igen!
Då bör vi vara på plats!

Kram Linda

 

Kommentarer

Populära inlägg