Finare gräsmatta

... Hoppas jag!

Vår gräsmatta har blivit sämre senaste året, jag vet inte vad det beror på. 
Mossan har spridit ut sig trots att det är brännande söderläge. 
Jag trodde att mossan frodades bäst i skugga ...

Vi beslutade oss för ett krafttag! 
Efter en del googlande bestämde vi oss för att vertikalskära!


Det blir ofta sämre innan det blir bättre sägs det;)
Fy vad det såg ut efter att maken gått över tomten med vårt nyförvärv.
Barnen kom ut och hjälpte till att kratta och stoppa i sopsäckar. 
Mossa sprids lätt så vi försökte att inte " dra runt det" så mycket utan 
små högar och sen ner i säckar till tippen.


Det blev några stycken....


Sen i med nya frön för att stötta upp gräset och sen på med 
toppdressjord på de värsta kala fläckarna.


Nu är det bara att vänta och se om det gav effekt.

Vi pausade i mitten av arbetet för fikapaus.
Det är så härligt när man kan börja sitta ute och fika!
Här fångade jag dottern på bild.


Mina nyinköpta lyktor samsas med min "Ernst"- kruka :)



Allt gott!
Kram Linda







Kommentarer

Populära inlägg