Skärtorsdagsmiddag

Nu är köket så pass färdigt att vi kände att det var dags att bjuda på middag!
Så i torsdags bjöd vi över goda vänner på middag :)

I stället för påskägg blev det påskpåsar med små presenter i som fick agera bordsplacering. 


Hittade fina Presentpåsar på Panduro. 
Köpte lite små presenter och lite godis som jag la i och skrev sen namn på påsarna. 


Köpte små violer till köksbordet. 
Jag tycker att dom är underbara!


Ebba är på läger i helgen så vi var ett barn mindre och så även våra vänner. 
Känns lite tomt att barnen börja vara så stora så att dom inte hänger med på det vi gör alla gånger.


Menyn blev så här:
Löjromstoast
Rådjursfilé med potatisgratäng och rödvinssås
Vaniljpannacotta m hallon


Varmrätten han jag inte med att fota...
Spännande att laga mat i ugnen för första gången.
Inbyggda termometern fungerade utmärkt och köttet blev mycket bra!


Fick en fantastiskt fin blomma av Ullis och god påskchoklad :)



Hoppas ni har sköna lediga dagar!
Min ena syster är på besök hos mina föräldrar så vi har hängt med dom både igår och idag. 
Å så ska vi ut till stugan i kväll. 
Mysigt med familjen :)

Kram Linda















Kommentarer

Populära inlägg