Räkor med "sting"

Igår blev det snabbfixad middag till mig och maken,men såååå god!
Ebba hade tjejkompisar här som skulle sova över så de åt pizza, så även lillebror .
Mer gott till mig och maken ;)
Köpte massa godsaker i charken och så lagade jag till räkor med "sting"
Tänkte att ni skulle få receptet....


Räkor med "sting":

Handskalade räkor ( jag tog 1/2 burken till oss 2)
Låt dom rinna av ordentligt innan så blir det inte så skvättigt när du vänder ner dom i oljan.
Hetta snabbt upp ett par msk olivolja tillsammans med en pressad vitlöksklyfta och en tsk sambal.
Vill du ha ännu mera sting tar du mer av dessa ;)
Lägg i räkorna och pressa över lite citron.
Vänd runt snabbt så att allt blir ordentligt varmt och täcks av den kryddiga oljan, 
låter du räkorna koka för länge i oljan kommer de att bli sega och det vill man inte! 
Serveras med ett gott bröd som man kan doppa i den kryddiga oljan.


Annat på tallriken blev lite serrano, bresaola , en supergod salami som hette "magnifico" som jag fick provsmaka i charken på Maxi. Lite oliver och kronärtskockor förstås, kiwi och melon är gott som kontraster till allt salt. Provade även Paolos färska pastaknyten med parmesan i. Goda! Fanns i flera olika smaker att testa framöver. 

Supersnabb middag och mycket gott!!

Hoppas ni får en bra arbetsvecka!
Jag ska försöka ladda nu men vet att det brukar ta några dagar efter ett lov innan jag kommer igång.
Ska dessutom till Stockholm på SETT- mässan tisdag och onsdag så den här veckan kommer att bli lite upphackad men det blir nog bra :)

Kram Linda



Kommentarer

Populära inlägg