Långsjöby

Just nu är vi i Långsjöby, min pappas hemby.
Här har jag spenderat måååånga sommarlov :)


Jag kan däremot inte minnas att det har varit så här varmt någonsin, 
inte så här många dagar i följd i alla fall!
Det var 25 grader i morse när jag klev upp!
 Helt galet varmt för att vara norrland!


När vi kom fram i fredags så åkte barnen och maken med min pappa på fisketur på kvällen.
De fick några små fiskar och en trevlig tur.

Noa hade bestämt sig för att nu var det dags att lära sig rensa fisken också.
Så morfar visade och Noa övade :)








Med lite tips från morfar gick det som en dans!


Sen var det dags för dom stora grabbarna att åka på en riktig fisketur.
En helikopter flög hela gänget från Tärnaby upp till en 
fjällsjö där de slog läger och fiskade i två dygn.



Stämningen var hög när de satte sig i bilarna och åkte mot Tärnaby.
Kvar blev jag och barnen, min mamma och svärmor och 2 hundar.
Vi har njutit av lugnet och värmen här i stugan.



Vi har mest njutit av solen de här dagarna , 
varvat med att vi flämtat under parasollet.
En liten tripp in till "stan" Storuman han vi dock med och 
förstås ett fika på Kakbiten, cafe och bageri.


Massa goda grejer och så svårt att välja.


Smaskig cupcake....


..och läcker slabang.
Kaffet serverades i många olika udda men vackra koppar.
Då smakar kaffet extra gott!



Vi tog även en sväng förbi Nybyggarland på vägen hem.
Det ligger så vackert, det här var utsikten på baksidan av fiket där vi 
pausade i skuggan med varsin glass.
Där finns vackert hantverk att köpa.



Nu har gubbarna kommit tillbaka från fjällturen 
så nu ska här ätas palt och sen ska fisken rensas.

Kram Linda


Kommentarer

Populära inlägg