Syrenbuddleja & alunrot

Det var länge sedan jag gick runt i trädgården med den riktiga kameran. 
Jag fotar mest med mobilen, den har man ju nästan alltid i fickan :)
Men nu gick jag en sväng medan maken klippte gräset.
Vid poolen och vår matplats finns den här rabatten och vattenblänket.


Den rosa syrenbuddlejan som vuxit här i många år frös bort helt i vinter och 
blev ersatt med denna variant. Jag vill gärna ha en buddleja här. 
Det är så mysigt med alla fjärilarna så nära där man sitter.


Den här är mörkare än den som stod här tidigare men det blev bra mot det vita planket.
Nu hoppas jag att den växer sig stor och att den klarar vintern.


Tidigare hade jag inget "runt fötterna" på budlejan men nu köpte jag 3 plantor alunrot som blev bra i färg. Tyvärr när man handlar på Plantagen i bland så har växterna inget namn. 
Dessa såldes bara som alunrot.  Jag gillar ådringen i bladen.



Längst ner i grönskan står min lilla ironfairy.



I den gamla koppartunnan har jag en liten pump med fontän som porlar så där lagom.


Murgrönan som står på stenar kamouflerar sladden till pumpen.
Det är även en lampa i botten av tunnan som belyser murgrönan underifrån på kvällarna.

Här har vi njutit av en skön och solig dag och har mest slappat. 
Tror till och med att vi både jag och maken snarkade till lite vid poolen mitt på dagen ;) 

Hoppas att ni har en fin helg!

Kram Linda



Kommentarer

Carina sa…
Snygg färg på buddlejan! Men det jag gillade mest just nu i detta inlägg var allt fontänen, jag riktigt hör hur det porlar....
Ha en skön söndag.
Kram

Populära inlägg