Tema Friluftsliv


 Den här veckan har vi haft temavecka med eleverna.
Förberedelserna (energikakorna i förrförra inlägget)
 mynnade ut i en hajk med övernattning.

Vi var i Härjarö nationalpark utanför Enköping
Supervackert!



Här har jag dukat vårt lunchbord, kan inte bli så mycket bättre!


God mat tillagad i stormkök, här rödlinssås med pasta.
Tack Ing-Marie!


Kollegorna tog hand om disken :)


Vackra promenadvägar


Hyfsade faciliteter


Drygt 50 elever i tält!
Oj vad vi slogs med myggen i denna glänta!


Kaffet smakar bäst i skogen!

Jag tog med mig några elever och åkte hem på kvällen 
medan de andra sov kvar, eller sov och sov..... ;)
Det var väl lite si och så med det...
Uppenbarligen kvittar fåglar väldigt högt!

Det var trötta ungar (och fröknar) 
som kom tillbaka till skolan idag vid lunchtid.




Men hajkandet tar inte slut där.
I kväll körde jag sonen ut till Vretbo där en båt skulle ta 
gänget med ungar och några vuxna över till Aggarön 
där de ska övernatta till i morgon.

Alldeles fantastiskt båt och fiskeväder!



Sen körde jag dottern till hennes aktiviteter för kvällen och handlade 
med mig lite mat hem för latmasken tog över.


I kväll kommer älsklingen hem från Shanghai så jag ska väl försöka städa
 undan efter veckan så vi bara kan mysa och vara lediga i morgon.

Vi hoppas på fortsatt bra väder!!
Kram Linda

Kommentarer

Carina sa…
Man kunde ju tro att det är mitt i sommaren på dina foton!
Jaså, nu kommer käre maken hem, då tycker jag det är bättre att städa än innan han for:)
Ha det nu rasande härligt.
Kram
Kerstin sa…
Ja oj vad jag diskar!
Susann sa…
Vilka härliga bilder. Låter lite hektiskt, men det ska det vara ibland ;) Hoppas ni fick en härlig berättarstils tillsammans.
//Susann
Underbara bilder, vilken härlig upplevelse för eleverna! Det är så skönt med friluftsliv...om man bara slapp myggorna...

Kram,
Regina

Populära inlägg