Vågar inte vänta längre

Nu har jag plockat in tomaterna.
Jag vågar inte ha dem kvar ute, det börjar bli kallt om nätterna.
Har nog aldrig haft så mycket gröna tomater förut.


Förutom att det var en utomordentligt dåligt sommar så bytte jag även plats på tomaterna.
De fick flytta från varmt söderläge vid tegelvägg till mindre varmt österläge.
Kan ju ha spelat in förstås. De har även vuxit på friland till största del nu till skillnad från tidigare års krukor. Men jag måste nog ge nya stället en chans till , en bättre sommar innan vi kan skylla på läget.


Här får de nu ligga i köksfönstret och mogna ett tag.
Mot slutet blir det nog en marmelad på gröna tomater. 
Den är god till ost och kex =0)

Annars rusar livet på, jobbet ska vi inte ens tala om.
 Jag och Maria börjar planera för julmarknad för WänaHem.
Idag har vi gjutit fler ljusstakar och lite annat smått och gott, både i grå och vit betong.



Några fler formar har vi beställt också.... man måste ju tänka lite framåt också =0)





Ha det gott!
Kram Linda

Kommentarer

Nej, det har nog inte varit någon riktig Tomat-sommar i år! Mina ser lika sorgliga ut de också. För lite sol både för Tomater och människor!!!
Hoppas att nästa sommar blir riktigt varm och skön./Kram Titti
Fina bilder!

// indianmarknad.se

Populära inlägg