Köksträdgården

Här har vi bra fixarväder men inget vidare om man vill sola och bada tyvärr. Alldeles för kallt i luften.

Trädgården däremot har det väldigt bra. Jag har aldrig varit med om en sommar då jag vattnat så lite som nu. Den klarar sig mer eller mindre själv.

I köksträdgården växer det så att det knakar. Min sallad,omgång 1 har snart gjort sitt men omgång 2 är på gång och jag sådde omgång 3 idag. Jag försörjer oss själva och stödfodrar M:s familj med sallad och ändå behöver sniglarna inte krypa omkring hungriga om jag säger så....

Sockerärtorna "shiraz" växer snart ur sitt klätterstöd. Den är god och vacker, särskilt de flerfärgade blommorna. Men den vanliga gröna är nog ändå lite sötare i smaken. De kompletterar varandra bra och är ett vackert tillskott i salladen!

Ringblommorna blommar fint också. Jag har bestämt för mig att jag inte satte de vanliga orangea utan lite mer laxrosafärgade.... måste nog rota fram påsarna och kolla upp det.... Känns väldigt orange i pallkragen nämligen.

Överlag är jag så här långt väldigt nöjd med mitt första stapplande försök till köksträdgård. Mina 4 pallkragar sköter sig fint.

Nu kommer regnet igen! Typiskt! Får äta middagen inne, men slipper å andra sidan att vattna ;)

Kram Linda

Kommentarer

Populära inlägg