Återvinning

Det dricks en del juice här i vårt hus. Typ till varje frukost.
Det är lite fiffigt nu när det är dags att plantera.
Juicekartongerna är perfekta krukor.
Små hål i botten bara och så på brickor köpta på second hand butiker för liten slant.

Har satt några sockerärtor i toarullar med juicekartongen som ytterkruka.
Tänkte att några skulle få lite försprång på altanen i kruka innan jag sätter de andra i friland på baksidan. I det här snöslasket känns det hopplöst och som att det aldrig blir dags att plantera ut något.
Får väl ha allt på fönsterbrädorna då!


 Tomaterna köpte jag på mässan i Klostras monter.
De hade en hel del att välja på.... funderar på att beställa squash och kryddplantor också.

Det var slut på flera sorter men jag fick tag på några jag inte provat förut.
Sungold har jag hört ska vara väldigt god så den har jag höga förväntningar på.


Några var lite gängliga men jag planterade dem lite djupare nu så det reder sig nog.
Jag fick tag i den sista av en sort och det fanns väl en anledning att den var den enda kvar, lite knepigt växtsätt om jag säger så. Men nu är den planterad lite djupare och med en stödpinne och en orkidéklämma så ska det nog bli vettig tomatplanta av den också.


Här är det kallt och ruggigt väder
Det var snöblandat regn hela dagen igår så det är alldeles klafsigt ute.
 Ingen trädgårdsdag alltså =0(

Får väl fortsätta plocka i källaren. 
Har ju inte visat er ännu hur det blev i pysselrummet.
Kanske ska ta tag i det idag då...

Men först kaffe!

Ha det gott!
Kram Linda


Kommentarer

Jag är glad att jag väntade med att sätta tomatfrön, för med det här vädret verkar det ta lång tid innan man kan plantera ut något. Här är det mjölkartongerna som det planteras i=)

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina
Fiffigt.;)Ja här har det också påbörjats med en del förodlingar,bara ÄLSKAR att få hålla på med olika planteringar,är så roligt när man ser hur det tar sig och att man sen kan skörda sina egna odlade grejer,häftigt.Kram Ulrika

Populära inlägg