Pysslerummet

Det är nästan så att jag är glad att det är kallt och lite snöigt ute just nu, det gör att jag inte känner något större behov av att vara ute i trädgården än. Det är nog tur, då hinner vi göra färdigt i källaren.
Sen jag visade er sist har vi målat tak och väggar och en heltäckningsmatta är lagd på golvet.
 Det blev den mörka grå.

Även den gamla TV:n har kommit upp på väggen. 
Vi passade på när pappa var här och kunde hjälpa Jonas att lyfta, det var lite för tungt för mig.
 Med gammal menas inte gammal egentligen utan bara några år äldre än den nya som "vi var tvungna"att köpa förra helgen för att barnen skulle få en egen till sina spel/myskvällar.
 Gissa om det fanns två herrar i det här huset som var väldigt nöjda med det upplägget ;0)
Både han som fick den "gamla" och han som fick köpa en ny, större, TV till gillestugan!
Men jag låter dom hållas, jag får ju ett pysselrum!! =0)


 Nu är det golvlisterna som ska på plats i kväll innan fredagsmyset.
Sen är det "bara" grejerna kvar. Grejerna som vi förvarade i rummet när det var förråd. Det är inte lite grejer vi snackar om, jag kommer nog bli sittande hela helgen i källaren ;0)
Jag har en ledig dag på måndag också, den lär nog också spenderas där nere.
 Jag vill så gärna komma i ordning där så att det blir klart.
 Äntligen ska jag få en egen pysselhörna * ler från öra till öra*


Jag hoppas att hälften av detta går att slänga/skänka ;0)

Jag har fått ett stort träskåp av mina svärföräldrar som ska in i detta rum också men det måste målas.
 Så nu ska alla prylar sorteras in i pysselrummet så att vi frigör lite yta här ute i hallen så jag kan måla skåpet och flytta in det också.
Ja, jag håller mig nog sysselsatt tills våren har kommit ordentligt och jag kan börja vara i trädgården, eller vad tror ni ;0)

Hoppas att ni får en riktigt bra helg!
Kram Linda

Kommentarer

Lena sa…
Så härligt med ett pysselrum, ser ut att kunna rymma en del!

Ha en fin helg!

Kramar
vad roligt att hitta hit...googlade på norrlandskaka och så kom din blogg upp=), ska kika vidare för jag ser att det finns ett och annat recept här=) Ha en fortsatt bra lördag/Helena
Det ser så lovande och roligt ut, gillar den där fasen när man kan få IN alla grejer på plats!
Ha en fin kväll, kram Helena

Populära inlägg