Sjukstuga

Jag tycker att vi har klarat oss bra den här hösten, inte många sjukdagar alls faktiskt. Lite febertoppar på barnen under jullovet men då var vi ju ändå bara hemma och skrotade så det var inte så besvärligt alls. Men i går eftermiddag klagade sonen på ont i huvudet och att han frös. När jag tempade honom hade han 39,2°. Kan man ju inte säga så mycket om, det är OK att känna sig hängig då tycker jag.


Så idag blev det till att vara hemma. Det blir alltid lite krångligt när man som lärare stannar hemma med kort varsel och jag får alltid så dåligt samvete för att eleverna missar om man inte får tag i en vikarie. Så i går kväll mejlade jag allt material till mina tänkta lektioner, planering, keynoteintroduktion, instuderingsfrågor och facit till min rektor och hoppades att det skulle ordna sig.


Å det gjorde det! Hela förmiddagen har det droppat in mejl från eleverna där de redovisar vad de gjort under lektionen (flera lärare har sprungit emellan och kollat till dem med jämna mellanrum) och svaren på frågorna. Då blir man glad i "fröken"-hjärtat. De är ansvarsfulla små vuxna när det behövs ;0)


Här hemma har vi det mysigt i sjukstugan.
Vi har kollat på smurfarna och nu är det lite Wii som gäller.


Var på IKEA i veckan och köpte en så fin och kraftig orkidé i en helt underbar mörkt vinröd färg. Bilderna gör inte färgen rättvisa. En blomma gick tyvärr av när jag packade upp den, men den hamnade i en av ljuskopparna på soffbordet och där kan man riktigt njuta av den på nära håll, så det gjorde inte så mycket.

Nä nu måste jag fundera ut någon smidig lunch till mig och sjuklingen... han önskar varma mackor, det lutar nog åt att det blir det, det är ju onekligen en smidig lunch ;0)
Kram på er!
Linda

Kommentarer

Susann sa…
Vilka underbara elever!
Hoppas sjuklingen kryar på sej.
Såå fina bilder du lagt in :)
//Susann
Trevligt att hitta en annan "lokalbo". Om jag ser rätt på bilderna (kikade lite i arkivet) så bor ni i min bästa killkompis föräldrars förra hus (hängde du med haha). Om den ligger brevid cykelbanan och gatan börja på R :)
Kände igen "flamesen" på dörren haha. Där har man tillbringat många kvällar med kompisgänget och kikat på film som ungdom! :)

Fint ni har fått till det, lägger mig som följare direkt!

Krya på er!
Kramar Helena
Lena sa…
Ny header och bild på bloggerskan!?
Fint!

Så tråkigt med febern, hoppas det har vänt idag!

Kramar
Syster Yster sa…
Vilken toppenlärare du är, inte så konstigt du får så fina elever då. Rektorn måste ju oxå tycka det!! Förstår att det inte är så lätt att det"bara" vara hemma. Mycket enklare med mitt jobb.
Kram och hälsa N att krya på sig.

Populära inlägg