Inte så rosa!

Förra våren köpte jag, enligt etiketten, rosa vallmo som jag har väntat på ska blomma i år.
Jag vet inte..... vad tycker ni?
Inte så rosa va?! ;0)


Jag tänkte att en rosa vallmo med vinrött svalg kunde vara läckert mot den mörkt vinröda japanska lönnen nedanför. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig.....
Svårt att hitta något mer orange!


Men en färgklick blev det ju hur som helst =0)
Jag tycker de är så coola i närbild!


Tidigt i morse drog åskan förbi och äntligen fick vi lite regn! Troligtvis inte tillräckligt men man får vara glad för det lilla. Nu skiner solen igen och det är 19 grader i skuggan. Åskvädret sänkte i alla fall temperaturen lite verkar det som och det är lite skönt. Det är svårt att ta sig för något när det är närmare 30 grader i skuggan. Igår var det solsängen som gällde mest hela dagen, vilket i och för sig är skönt det med =0)

Idag blir det en sväng till mina föräldrar som köpt nytt hus som ska renoveras. Maken har varit där sen i morse för att lägga golv och jag och sonen ska åka dit med lite mat åt dom. Ska bli spännande och se hur lång de har kommit.... målaren har gjort sitt nu så då känns det ju nästan klart, när ytskikten är färdiga. Men en hel del jobb kvarstår, kök och badrum är kvar....

Hoppas ni får en skön söndag!
Nu går vi in i sista skolveckan för barnen, på torsdag är det skolavslutning. Vi lärare jobbar några dagar till sen har jag också sommarlov.
Nu längtar jag! =0)
Kram på er!
Linda

Kommentarer

Den som satte etiketten på den påsen måste nog ha varit färgblind. Men jag ler för maken kallar allt som är orange för rosa=)

Även vi har haft regn och åska under morgontimmarna, men här är det fortfarande mulet. Skönt iaf med lite svalare temperatur.

Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram,
Regina
Pilo sa…
Inte så rosa kanske men ändå otroligt vackra! Njut!
Nej dom var väll allt ifrån rosa.;)Men fina ändå tycker jag.Jag har sått jättevalmo här hemma,dom är jättevackra.Ha en bra dag.Kram Ulrika
Hejsan

OJ vilken stor härlig orange blomma.
Inte så rosa, men häftig ändå!

Hälsningar Agneta

Populära inlägg