Vår-kli i fingrarna

Å vad det kliar i fingrarna att få planera om i krukorna nu.
Den här stackaren har en död ljung och bruna spretpinnar från det som en gång var en krysantemum. Å till sällskap, 3 slemmiga urvattnade pumpor från i höstas.


När som helst ska det pimpas, det är lite snö som behöver smälta först bara. Å vilken tid det tar så här på norrsidan...


På bilden här under ser ni min klottuja... tror ni att den någonsin blir "klot" igen?
Jodå den är där någonstans, UNDER all snö som rasat från taket!
Platt som en pannkaka!

Den här betongödlan har tinat fram.... den är gjord i en annan sorts betong än alla våra andra Wäna Hem saker, vi var osäkra på om den var frosttålig så vi lämnade den ute i vinter... nu har vi fått vårt svar, denna betong är INTE lämpad för utomhusbruk!

Rabarberfatet däremot verkar tåla hur mycket som helst, det har övervintrat utomhus många vintrar nu och blir bara finare i färgen tycker jag.
Idag är det fredag, fredagsfika och fredagsmys blir det här.
Har lovat mina systerdöttrar att baka muffins idag när vi är lediga och nu hör jag att de har vaknat på övervåningen så det är nog bara att kliva upp nu =0)
Chokladmuffins med kräm i löd beställningen ;0)
Vi får väl se om vi lyckas.....
Kram på er!
Linda

Kommentarer

Patricia sa…
Ha ha .. åh va skönt att se att det är fler än jag som har tråkiga pottor på trappen, min potta på framsidan har vissna ljung, en torr mini-en och någon rising klängväxt i sig .. ser verkligen inte inbjudande ut men snart så ska där bli fint .. =)

Och stackar lilla Klot-tujan .. hi hi .. min ser nästan likadan ut, men den är inte blatt, de har bara blivit väldigt sned .. men vem vet, de kanske tar sig, vi får hoppas.

Chokladmuffins med kräm i lät smaskens .. mums!

ha en trevlig helg!
Kram Patricia
JAg ha rockså fått prova mig fram med olika betong saker om det har gått att ha dom ute under vinter, men fått olika resultat...
Jag gilla rskarpt dessa rabarber blad och hoppas på att göra många i sommar. Även snyggt med hosta blad.

kram Anna
Visst är det liiiiite tråkigt nu med ALL snö som ligger kvar....DET SKA BORT!!!!!!!!Synd på din lilla ödla.;)Ha en mysig Lördag.Kram Ulrika

Populära inlägg