Rubriceras nog "överlagt mord"....

Jag gillar nävor!
Jag tycker att de är så tacksamma, blommar länge, täcker bra i rabatten och finns i massa olika färger! Mitt problem är att jag inte är den ende som gillar nävor här hemma...
Precis som jag skrev i det här inlägget så finns det fler som gillar dom *grrr*


Nu i eftermiddag har jag rensat den här rabatten som ligger på innergården vid poolen. På denna lilla yta hittade jag dessa...


...små krabater.... äckelpäckel för det första, för att de är så slemmiga!
För det andra... ååå vad många dom är, å hur många små illvilliga ägg har de hunnit lägga i min rabatt? För det tredje... hur gör jag mig av med dom?

Jag är stor djurvän i vanliga fall men nu äter de upp mina blommor så nu är det krig!
Samlade ihop alla jag kunde hitta (vilket blev många) la dom i en plastpåse, knöt ihop... å så *krasch* ååå vad äckligt å hemskt! Men nu är det gjort!
Risken är att det inte var sista gången =0(

Känner mig hemsk men jag vill ha mina nävor kvar!
Hoppas ni har haft en lika härligt varm dag som jag =0)
Mördade faktiskt snäckor i linne!
Nice! (värmen alltså)
Kram Linda

Kommentarer

Populära inlägg